játék jellege | játékosok viszonya | létszám | játékidõ | aktivitás | gyerek játék |
bemelegítõ játék |
játék a szabadban |
megfigyelés | csapatverseny | fél tucat | 15 perc | mérsékelt | igen |
A társaság körben ül, hogy mindenki láthassa
a másikat. Laphúzással döntik el a játékosok,
hogy ki lesz a gyilkos. Természetesen csak a gyilkos tudja magáról,
hogy gyilkos, a többiek csak saját magukról tudják,
hogy nem azok.
A gyilkos természetesen tud gyilkolni, mégpedig úgy, hogy rákacsint valakire. Ha valaki észreveszi, hogy rákacsintottak, akkor összeesik, hörögni kezd, meghal. Lényeg, hogy semmilyen módon nem árulhatja el, hogy ki gyilkolta meg.
A potenciális áldozatok figyelik a többi játékost és ha meglátják, hogy valaki (a gyilkos) egy társukra kacsint, akkor azt kiáltják, hogy 'Gyanakszom'. Ha már ketten jelezték, hogy gyanakodnak, akkor egyszerre rámutatnak a feltételezett gyilkosra. Ha eltalálták, akkor vége a játéknak. Ha nem, akkor õk esnek ki és folyik tovább a játék, amíg csak 2 ember marad (a gyilkos és egy ártatlan).
Változat:
A résztvevõk (6-12 fõ) körben ülnek, és (kártyalapokkal) kisorsolnak egy rend õrt és egy gyilkost. Senki sem tudja a többiek közül, melyikük a rendõr, illetve a gyilkos. A gyilkos rákacsint a többiekre, aki észreveszi,hogy rákacsintott, köteles meghalni. Ha a rendõr észreveszi, ki a gyilkos, megfogja (rászól). A gyilkos feladata minél több embert meggyilkolni. Ha a rendõrre kacsint, csapdába esett. A rendõr feladata a gyilkost mielõbb megfogni. A többiek nem segíthetnek a rendõrnek.