játék jellege | játékosok viszonya | létszám | játékidõ | aktivitás | gyerek játék |
bemelegítõ játék |
játék a szabadban |
megfigyelés | csapatverseny | 2 tucat | 15 perc | aktív | igen |
Elõkészületként kis lapokra fel kell írni
állatneveket (pl: medve, kígyó, tyúk), minden
állatot két-két lapra.
Minden gyerek húz egy lapot úgy, hogy a többiek ne lássák és adott jelre elkezdi a kihúzott állatot utánozni. Nem szabad hangot kiadni, csak az állatra jellemzõ mozdulatokat tenni. A feladat az, hogy mindenki megtalálja a párját. A játékban az a jó, hogy nincs gyõztes, elõbb-utóbb mindenki a párjára talál, minél többen találtak párjukra, annál könnyebb a megmaradók dolga.
Tapasztalatom szerint, ha sok kisgyerek van, akkor a játék elõtt érdemes bemelegítésként minden egyes állat mozgását egyszer eljátszatni velük, hogy játék közben ne legyen esetleg kudarcélményük.
Nagyobb gyerekek, vagy felnõttek játszhatják úgy is, hogy állatok mellett/helyett más lényeket is becsempésznek, mint pl. képzeletbeli lényeket (mutogass el egy orkot!), ismert embereket (Schwarzenegger - beszélni tilos, így nem jó az a szöveg, hogy 'Még visszajövök'!), stb.